Kłamstwo nr 3: To my decydujemy o tym, co kupujemy.
To jest wyjątkowo dobry żart. Mało bowiem kto może o sobie powiedzieć,
że jest świadom wyborów dokonywanych podczas zakupów w sklepie.
Marketing nie polega tylko na realizowaniu potrzeb klienta, ale przede
wszystkim na sugerowaniu. Zamiast oczekiwać cudu, bądź nagłego końca
konkurencji, przedsiębiorstwa muszą realizować kampanie reklamowe
sugerujące kupno określonych produktów. Kreują te potrzeby, których nie
ma, lub te, które nie zostały jeszcze odkryte. Gdybyśmy wszyscy
rozumieli tę prostą zasadę ciężko byłoby nam cokolwiek sprzedać. Spróbuj
iść do hipermarketu i nie zainteresować się czymkolwiek przechodząc
przez wszystkie działy… Każdy z nas ma określony bądź prawdopodobny
zestaw artykułów, z którego nabyciem zwleka – z różnego powodu; braku
środków lub czasu. Reklama ma za zadanie nas przekonać do słuszności
zakupu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz